سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس مهرپرواز

ترکیه یکی از کشور های محبوب و توریستی می باشد که سالانه میزبان گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان می باشند. شهر های محبوب و معروف ترکیه، استانبول، آنتالیا و کوش آداسی می باشند. برای سفر به این شهر ها لازم است اطلاعات اولیه را در مورد آن ها داشته باشید با هم این سه شهر زیبا را بررسی می کنیم. 
راهنمای سفر به شهر زیبا و ساحلی آنتالیا
آنتالیا امروزه یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه محسوب می شود که در خلیج آنتالیا واقع شده است و در سواحل مدیترانه ای غرب ترکیه قرار گرفته است. این شهر ترکیب بسیار زیبایی از زندگی سنتی و مدرنیته امروزی است، جاذبه های تاریخی و باستانی در کنار تفریحات و امکانات بی نظیر مدرن و امروزی، از آنتالیا یک مقصد گردشگری کامل و بی نقص ساخته است. تفریح و گشت و گذار در شهرهای تاریخی این شهر، فرصتی بسیار مناسب و عالی برای سفر به دل تاریخ است. سواحل بسیار زیبا آنتالیا به همراه تفریحات و فعالیت های آبی متفاوت و گوناگون نیز از دیگر جذابیت های آنتالیا می باشد. 
اطلاعات ضروری آنتالیا
اختلاف ساعت با تهران : 1:30- (یک ساعت و نیم عقب تر)
زبان رسمی : ترکی
واحد پول : لیر ترکیه
کد کشور : 90+
شماره های اضطراری : 112 
جهت رانندگی : راست
فرودگاه : فرودگاه بین المللی آنتالیا
وضعیت آب و هوا آنتالیا
آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم و بارانی است. تقریباً 300 روز از سال آفتابی است. همچنین میانگین دمای هوای دریا بین 16 درجه در زمستان و نیز 27 درجه در تابستان است. جولای گرمترین ماه سال در آنتالیا است و دمای هوا در این ماه به 28 درجه می رسد. سردترین ماه سال ژانویه می باشد که دمای هوا در این ماه نیز به 10 درجه می رسد. 
بهترین زمان برای سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه آوریل است، البته ماه ‌های آوریل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگری در این شهر است. ماه‌ های ژانویه تا مارس چندان برای سفر مناسب نیستند چرا که در این ماه‌ ها، ممکن است هوا به شدت سرد شود و بازدید از جاذبه های توریستی و گردش در ساحل ‌ها سخت خواهد بود.
هزینه تفریح و گشت و گذار در آنتالیا 
آنتالیا یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه برای سفر می باشد. این شهر مملو از جاذبه ها و تفریحات گوناگون می باشد که هر کدام از این جاذبه ها و تفریحات هزنیه هایی برایمان در بر دارد. البته ما برای تفریح و گشت و گذار به یک شهر یا کشور سفر می کنیم و مطمئنن برای این تفریحات باید هزنیه هایی را جداگانه کنار بگذاریم.

هزینه های حمل و نقل در شهر ساحلی آنتالیا عبارتند از:
هزینه تراموا، قطار کابلی 2 لیر 
هزینه تاکسی از 3 لیر شروع می شود و هر یک کیلومتر 5 لیر به آن اضافه می شود.
هزینه اتوبوس از 2 تا 3 لیر 
هزینه های خرید در آنتالیا 
سفر با خرید کردن تعریف می شود و امکان ندارد کسی به سفر برود و به مراکز خرید سر نزند و خریدی انجام ندهد مخصوصا کالا ها در شهرهای ترکیه از کیفیت بالایی برخوردار هستند به ویژه در زمینه ی پوشاک. شما می توانید پوشاک بی نظیری با قیمتی عالی در آنتالیا خریداری نمایید. شهر زیبا آنتالیا مملو از مراکز خرید و بازار های دیدنی می باشد که شما مسافران می توانید خرید های بی نظیری را در آن ها انجام دهید. اگر به دنبال برند و مارک های معروف هم هستید، برند های معروف در این شهر شعبه دارند و شما می توانید از آن ها خرید کنید.
هزینه های سفر به آنتالیا
متوسط هزینه های روزانه در سفر به ترکیه به شرح ذیل می باشد:
سفر ارزان : بیش از 135 لیر ترکیه
سفر میان رده : 150 الی 350 لیر ترکیه
سفر لوکس : بیش از 350 لیر ترکیه
راهنمای سفر به شهر ساحلی و شگفت انگیز کوش آداسی
کوش‌ آداسی شهری زیبا در مرکز استان آیدین ترکیه است. کوش آداسی به معنای جزیره? پرنده می باشد. این شهر زیبا و توریستی در نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است هر ساله مسافران تور کوش آداسی به این شهر زیبا سفر می کنند . شهر زیبای کوش آداسی به صخره های زیبا و سواحل شنی معروف است . چشم انداز سواحل آرام کوش آداسی در غروب آفتاب بسیار زیبا است و انواع مراکز تفریحی و گردشگری ، هتل ها و رستوران ها در کنار این سواحل برای گردشگران تور کوش آداسی تابستان 97 ساخته شده است. به طور مثال ساحل شنی کادینلار دنیزی که برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب برای گردشگران ساخته شده است. همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان با خرید تور کوش آداسی برای بازدید از این شهر زیبا و استفاده از امکانات آن سفر می کنند.
اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی
اختلاف ساعت با تهران: 1:30-
زبان رسمی: ترکی
واحد پول: لیره ترکیه
نوع برق شهری: 220 ولت
پیش شماره ترکیه: 90+
پیش شماره کوش آداسی: 256
شماره اضطراری: 112
آب و هوای کوش آداسی
کوش آداسی به دلیل قرار داشتن در سواحل مدیترانه، دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. آب و هوای مدیترانه ای دارای زمستان های معتدل و تابستان های بسیار گرم می باشد. در تابستان ها میانگین دمای هوا اغلب تا بالای 30 درجه سانتی گراد هم می رود. در فصل تابستان، معمولاً بارش باران رخ نمی دهد، ولیکن در طول زمستان می توان انتظار بارش های مکرر را داشته باشیم.
بهترین زمان سفر به کوش آداسی 
در آخر بهترین زمان سفر به کوش آداسی در فصل تابستان می باشد. قیمت و هزینه تور کوش آداسی در فصل تابستان نسبت به فصل های دیگر کمی بالاست ولی در فصل تابستان می توانید از مراکز تفریحی و سواحل کوش آداسی استفاده کنید. به طور کلی از 15 تیر تا 15 شهریور بهترین زمان سفر به کوش آداسی است.
هزینه های اقامتگاه و هتل در کوش آداسی 
خوابگاه یا هاستل: مبلغی حدود 40 الی 65 لیره ترکیه را که بپدازید، می توانید در خوابگاه، اتاق 2 نفره را یک شب داشته باشید. 
هتل: متوسط مبلغ انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به صورت ذیل است:
1ستاره: 98 الی 118 لیره ترکیه
2ستاره: 154 الی 275 لیره ترکیه
3ستاره: 113 الی 317 لیره ترکیه
4ستاره: 152 الی 530 لیره ترکیه
5ستاره: 345 الی 848 لیره ترکیه
خرید در کوش آداسی
افرادی که به کوش آداسی، این شهر زیبا و تاریخی و ساحلی فوق العاده سفر کرده اند، می دانند که کوش آداسی با داشتن بازارها، بازارچه های روزانه، فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد و بسیار، یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید می باشد. تنوع در مراکز خرید و بازارها، باعث می شود که خرید برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب باشد و همه افراد بتوانند خرید خوبی داشته باشند. در این بازارها و فروشگاه ها و مراکز خرید هرآنچه که فکر کنید همانند پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، فرش، سرامیک و صنایع دستی، به فروش می رسد. این مراکز خرید و بازارها تمام طول هفته تا دیروقت باز هستند و مشغول خدمت کردن به مشترین می باشند.
هزینه های سفر به کوش آداسی 
متوسط هزینه های روزانه در سفر به ترکیه به شرح ذیل می باشد:
سفر ارزان : بیش از 300 لیر ترکیه
سفر میان رده : 300 الی 450 لیر ترکیه
سفر لوکس : بیش از 600 لیر ترکیه
راهنمای سفر به شهر زیبا و محبوب استانبول 
استانبول یک مقصد رویایی در ترکیه است. شهر استانبول در لبه ی اروپا در جایی که شرق به غرب میرسد، قرار دارد. معماری، غذا، مردم و همه چیز در استانبول گویای یک داستان است. شهر در هیاهو است، هرگز متوقف نمی شود، اما زمانی که شما نیاز به یک استراحت فارغ از همه‌ی این زندگی پر حرارت دارید، همیشه یک باغ زیبا، یک چایخانه‌ی کوچک یا یک مسجد وجود دارد که در آنجا می توانید آسوده بنشنید و در آرامش نفسی تازه کنید.
برای اولین سفر به استانبول توصیه میکنیم حداقل 5 روز در نظر بگیرید تا بتوانید اندکی حس و حال باستانی و مدرن را با هم تجربه کنید. و اگر بخواهید شهرهای بزرگ و حومه را کشف کنید، حداقل 10 روز تعطیلات در نظر بگیرید.
استانبول شهری بزرگ است که در سال 2013، 14 میلیون نفر در آن زندگی می کردند. این شهر مانند سایر شهرهای اروپایی یکی از سرمایه های اروپا محسوب میشود اما در مقایسه با کشورهای دیگر مقصدی ارزان برای گردشگران است. شما با یک برنامه ریزی خوب میتوانید زیباترین مکانها و بهترین طعمهای دنیا را با هزینه ای متناسب با جیبتان تجربه کنید!
چه فصلی به استانبول سفر کنم؟
استانبول هر فصل از سال زیبایی دارد و ارزش دیدن را دارد، اما با توجه به تغییر فصل، گردشگران در شهر نیز تغییر می کنند. بهار و شروع تابستان زمان مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. ما توصیه می کنم اولین سفر خود را به استانبول در ماه های مه و ژوئن انجام دهید.
در تابستان، میتوانید با تورهای شگفت انگیز قایقی سفر کنید و وقتی که زمستان می رسد هوا بسیار سرد همراه با بادهای شدید است اما اگر خوش شانس باشید برف های اطراف آن را میبینید.
هزینه های برای خرید چگونه می باشد
یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین کار ها در سفر به استانبول، خرید می باشد. استانبول هم مراکز خرید بی نظیری را برای گردشگران خود تدارک دیده است. در نقطه به نقطه شهر استانبول مراکز خرید می توانید یافت کنید. هزینه ی خرید در استانبول نسبتا معقول می باشد مخصوصا اگر در فصل حراج به این شهر سفر کنید، خرید هایی بی نظیری و عالی می توانید انجام دهید. اگر دنبال خرید مارک های معروف هستید، اکثر برند های معروف در شهر استانبول شعبه دارند و می توانید خریدهای عالی انجام دهید. اگر به دنبال خرید های ارزان و با کیفیت هستید، اوت لت های استانبول خیلی معروف می باشند که شما می توانید خرید های خود را از مراکز استانبول هم انجام دهید و هزینه کمتری برای شما در بردارد.
هزنیه خورد و خوراک در استانبول 
خورد و خوراک در استانبول خیلی هیجان انگیز است. پیشنهاد می کنم در هزینه برای غذا در استانبول اصلا صرفه جویی نکنید هرچند هزنیه ها اصلا بالا نیست. غذاهای ترکی و خوشمزه استانبول جز معروف ترین و محبوب ترین غذا هاست که اصلا نباید در سفر به استانبول از دست داد. هزنیه غذا بسته به نوع غذا و رستوران انتخابی متفاوت می باشد.
هزینه های حمل و نقل در شهر استانبول عبارتند از:
هزینه مترو، تراموا، قطار کابلی 2.6 لیر 
هزینه تاکسی از 8 لیر 
هزینه اتوبوس از 1.6 تا 3 لیر 
کشتی از 2.6 تا 7 لیر 
هزنیه سفر به استانبول 
راحت ترین روش برای سفر، سفر هوایی می باشد. شما با هواپیما در کم ترین زمان و راحت ترین روش ممکن به مقصد خود می رسید. هرچند نسبت به راه های دیگه هزنیه ی بیشتری برایمان دارد و اگر بخواهیم اقتصادی سفر کنیم سفر هوایی گزینه ی مناسبی نیست. یکی از نکات این است که سفر از تهران به استانبول، نسبت به دیگر شهر ها ارزان تر می باشد و شما بهتر است برای سفر خود ابتدا به تهران سفر کنید سپس به استانبول. هزنیه بلیط هواپیما از تهران به استانبول حدودا بین 1,200,000 تومان تا 6,000,000 تومان می باشد. همچنین پرواز های خارجی نیز گران تر می باشد.